جایگاه مؤسسات حفاظتی مراقبتی در قانون (بخش نهم)

جایگاه مؤسسات حفاظتی مراقبتی در قانون

بخش نهم: کارفرما

برابر بند  7 ماده 5 آئین‌نامه ماده 122 قانون برنامه چهارم توسعه « کارفرما: اشخاص حقیقی و حقوقی که در قالب قرارداد منعقده با موسسات موضوع این آیین نامه خدمات حفاظتی و مراقبتی دریافت خواهند کرد.»

‌کارفرما یعنی چه؟

عموما کارفرما با عنوان صاحب کار شناخته می شود؛ شخصی که کارمندان، کارگران و پیمانکاران را به کار می گیرد تا بدین وسیله پروژه مد نظر خود را تا هدایت و مدیریت کند تا به پایان برسد.

کارفرما علاوه بر داشتن مسئولیت ‌های قانونی، کلیه هزینه‌هایی که برای انجام داد‌ن و جلو بردن پروژه لازم است و پرداخت حقوق پرسنل را بر عهده دارد.

با این حال باید تعریفی دقیق تر و جامع تر در خصوص ” کارفرما ” و وظایف و تعهداتش ارائه کرد، زیرا شناخت وظایف و حقوق کارفرما، هم برای خودشان ضروری است تا پروژه را به درستی هدایت و مدیریت کنند و هم برای کارگران که برای انجام پروژه فعالیت می کنند لازم است تا حدود رابطه خود با کارفرمایشان را بدانند.

موسسه حفاظتی مراقبتی حریم ایمن ثلقب خود را متعهد می داند رضایت کارفرمایان را در صنوف مختلف حاصل نماید. شعار ما این است که کارفرما دغدغه امنیت نداشته باشد و عناصر حفاظت به عنوان نگهبان به گونه ای خدمت رسانی کنند که کارفرما در راستای وظیفه اصلی خود گام بردارد و از ناحیه حراست و حفاظت آسودگی خاطر داشته باشد.

نگهبان محله فلسفه اش و موضوعیتش حفظ محل حفاظت و دادن احساس آرامش و آسودگی به کارفرماست. عناصر حفاظتی آنگونه که در آموزش ها گفته شده از نظر عملیاتی برابر وظایف تعریف شده توسط کارفرما انجام وظیفه می کنند. در حین انجام وظیفه اگر به موضوعی رسیدند که باعث اختلال در امر حفاظت فیزیکی باشد، ماتب را از طریق سلسله مراتب به اطلاع کار فرما می رسانند.

از دیگر ماموریت های موسسه برای کارفرمایان که در بسته حفاظتی تعریف می شود، بکارگیری سامانه های حفاظتی و تجهیزات الکترونیکی است که از رایج ترین آنها بکارگیری دوربین ها است که اشراف نیروها و کارفرما را افزایش می دهد. موسسه آمادگی دارد که در راستای نصب بکارگیری و راهبری دوربین های حفاظتی به کارفرمایان محترم خدمات رسانی کند.

تعریف کارفرما در قانون کار

کارفرما کیست: مطابق با ماده ۳ قانون کار:« کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق‌السعی کار می ‌کند"

همچنین بر اساس آیین نامه پیمانکاری مصوب ۸۸ :« کارفرما یا مقاطعه دهنده شخصی حقیقی و یا حقوقی است که اجرای عملیات موضوع پیمان را بر اساس اسناد و مدارک به پیمانکار واگذار می نماید در ضمن نمایندگان ایشان در حکم کارفرما خواهند بود
وکیل حقوقی به بیان ساده‌تر می‌گوید که تمامی مدیران و مسئولان و یا هر شخصی چه حقیقی و چه حقوقی که عده‌ای از افراد را به جهت رسیدن به اهداف خود استخدام می کنند و در برابر کاری که انجام می‌دهند، به آنها حقوق می پردازند، کارفرما گفت می‌شود.

 

کارفرما چه وظایفی دارد؟

کارفرما در برابر افرادی که برای او فعالیت می کنند، وظیفه‌هایی دارد. این قانون به منظور حمایت از حقوق کارمندان و یا کارگران تدوین شد‌ه است.

در این نقش، موسسه به عنوان کارفرما وظیفه دارد با تنظیم قرارداد منطبق با قانون کار پلیس یاران را به خدمت بگیرد و در راستای حفاظت و مراقبت از اماکن و تاسیسات و حفاظت از گردشگران از این پلیس یاران استفاده کند.

موسسه در نقش کارفرما وظیفه دارد پلیس یاران را به آموزش های تعریف شده اعزام و گواهینامه آموزشی برای آنها دریافت کند.


Print
0 نظرات
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

طراحی سایت