حضور پلیس یاران برای برقراری امنیت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

انتخابات، امنیت و حماسه حضور

انتخابات یک حماسه ملی است و مردم برای تعیین سرنوشت کشور برای انتخاب مسیر     و رویکرد فرد موردنظر وقت می‌گذارند، مطالعه می‌کنند و رأی می‌دهند، اما دشمنان این مرز و بوم از این حضور حماسی مردم عصبانی هستند و به هر شیوه‌ای می‌خواهند شیرینی یک انتخابات سالم را به کام مردم تلخ کنند. حفاظت صندوق‌های اخذ رأی، حفاظت محل رأی‌گیری و حفاظت از آحاد مردم که برای رأی‌گیری می‌آیند موضوع بسیار مهمی است که این وظیفه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سپرده شده است. امسال یعنی سال ۱۴۰۳ برابر تدابیر فرماندهی محترم فراجا مقرر شد از ظرفیت مؤسسات حفاظتی مراقبتی در امر امنیت انتخابات استفاده شود. مرکز انتظام فراجا به عنوان هدایتگر و پشتیبانی کننده مؤسسات مامور اجرای این تدبیر فرماندهی گردید. مرکز انتظام طی دستورالعملی از مؤسسات حفاظتی مراقبتی متناسب  هر مؤسسه درخواست تخصیص پلیس یار نمود که برابر اعلام رئیس محترم مرکز انتظام فراجا، جناب سرهنگ متقی حدود ۵۰۰۰ پلیس یار برای افزایش توان رزمی مأمورین انتظامی به کارگیری شد.

مؤسسه حفاظتی مراقبتی حریم ایمن ثاقب به طور فعال در این امر با اختصاص پلیس یار در دوره اول و دوم به ایفای نقش ملی خود در امنیت انتخابات پرداخت. در این راستا با اعلام فراخوان پلیس یاران داوطلب، برای امر آموزش نحوه همکاری در زمینه امنیت انتخابات در محل سالن همایش دانشگاه     حضور یافتند و توسط معاون انتظامی مؤسسه توجیه شدند و به ابهامات آنها در خصوص مأموریت حفاظت از فرایند انتخابات در کنار مأمورین انتظامی پاسخ داده شد.

مؤسسه حفاظتی حریم ایمن ثاقب، به منظور استفاده بیشتر نگهبانان و پلیس یاران اقدام به چاپ جزوه ویژه امنیت انتخابات نمود. این جزوه توسط معاون آموزشی مرکز انتظامی فراجا تدوین شده بود که مؤسسه به تعداد پلیس یاران چاپ و تحویل نمود.

به منظور ارزیابی چگونگی انجام وظیفه پلیس یاران، تیمی متشکل از نماینده مرکز انتظام فراجا و نمایندگان مؤسسه حریم ایمن ثاقب و... ایرانیان به محل شعب اخذ رأی عزیمت و برابر چک لیست بازرسی از چگونگی انجام وظیفه پلیس یاران بازدید میدانی به عمل آوردند و چگونگی تعامل و همکاری با مأمورین انتظامی را جویا شدند.

به     تجربه اول حضور     امنیت به صورت ملی برای مؤسسه حفاظتی مراقبتی حریم ایمن ثاقب، تجربه موفقی بود و مأمورین انتظامی از این موضوع استقبال کردند و رضایت خود را از همکاری پلیس یاران اعلام نمودند.

این تجربه موفق طلیعه‌ای برای انجام مأموریت‌های حفاظتی و امنیتی در سطح ملی از قبیل اربعین حسینی در خاک ایران و عراق و حضور در مناسبت‌های ملی دیگر که نیاز به امنیت     به شمار می‌رود.

انجام این رزمایش ملی برای افزایش توان حفاظتی و امنیتی نیروی انتظامی شروعی برای برداشتن گام‌های بلند در راستای ارتقای احساس امنیت در سطح کشور می‌باشد.


Print
0 نظرات
رتبه بندی این مطلب:
4/5

دسته ها: اخبارتعداد نمایش ها: 180

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

طراحی سایت