فروش شوکر و اسپری فلفل با مجوز رسمی مرکز انتظام فراجا


تجهیزات دفاع شخصی شامل شوکر و اسپری فلفل

 مبانی حقوقی
بسیاری از افراد برای دفاع از خود اقدام به نگهداری افشانه فلفل و شوکر غیر مجاز می‌کنند و از طریق این وسیله برای دفاع از خود اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.
اما بر اساس قانون نگهداری غیرمجاز این قبیل وسایل حتی اگر به قصد دفاع از خود باشد جرم به حساب می‌آید و برای آن مجازات قانونی در نظر گرفته شده است.
بر اساس قانون اگر فردی افشانه فلفل و شوکر غیرمجاز را نگهداری کند، به ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم می‌شود و در صورت محرز بودن این موضوع باید این مجازات را طی کند.

حسب ماده 12 قانون

مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب1390، هر کس به‌طور غیرمجاز شوک‌ دهنده ها(شوکرها) را خریداری، نگهداری یا حمل نماید و یا به توزیع یا فروش آنها اقدام کند و یا هر گونه معامله دیگری با آنها انجام دهد، مجرم است و مرتکب به حبس از 91 روز تا 6 ماه محکوم خواهد شد.

شرایط حمل تجهیزات دفاع شخصی مطابق قانون

بجهت جلوگیری از تبعات سوء نگهداری و استفاده غیر مجاز از تجهیزات دفاع شخصی برابر مقررات ابلاغی به ارگان های ذیربط صرفا تحویل آن برای پلیس یاران و سایر افراد خاص بوده که از طریق موسسات حفاظتی و‌مراقبتی تحت نظارت پلیس پیشگیری فراجا مجوز لازم صادر می گردد.

الف) افرادی که تجهیزات دفاع شخصی (شوکر و اسپری فلفل) را به صورت شخصی و با کارت مجوز در کل کشور حمل می کنند که در صورت داشتن شرایط و مطابق ضوابط مرکز انتظام فراجا و پس از تایید این مرکز می توانند این تجهیزات را از موسسات حفاظتی و مراقبتی رتبه دو و رتبه یک تحویل بگیرند.  
در حال حاضر مرکز انتظام فراجا مجوز تجهیزات دفاع شخصی را دو ساله صادر می نماید و پس از دو سال می بایست  برای تمدید آن به موسسات مراجعه نمایند.
تجهیزات دفاع شخصی شامل شوکر و افشانه فلفل به گروه هدف پس از تکمیل مدارک مورد نیاز و تایید مرکز انتظام فراجا قابل فروش می باشد.

1)گروه  هدف عبارتند از:

حراست دستگاه های کشوری        جامعه پزشکان      وکلای دادگستری     صرافی ها      طلا فروشی ها       فرش فروشان      سردفتران رسمی              بازرگانان و اعضا اتاق بازرگانی

 فروشندگان اشیای قدیمی و صنایع دستی      هتل داران       رانندگان خودروهای بین شهری            باشگاه های ورزشی بانوان     آرایشگاه های بانوان   مدیران و متصدیان جایگاه های سوخت

کارشناسان رسمی         فروشندگان سلاح و مهمات        تالارهای پذیرایی       کارکنان ستاد اقامه نماز           فروشندگان صوتی تصویری        تهیه و توزیع کنندگان لوازم پزشکی

صندوق داران فروشگاه های زنجیره ای         متصدیان داروخانه       روحانیون         نظام مهندسی           بانوان شاغل در مشاغل اجتماعی

این مشاغل با معرفی نامه از صنف مربوطه می توانند تجهیزات دفاعی با مجوز  دریافت نمایند.

2) سایر اشخاص
سایر اشخاص به کمیسیون معرفی می شوند و پس از تایید مجوز صادر می شود.

مدارک مورد نیاز جهت خرید شوکر و اسپری با مجوز
مدارک جهت تمدید : 1- فرم شخصی 2- عکس 3- کپی کارت ملی 4- کپی شناسنامه 5- کپی کارت پایان خدمت 6- گواهی سلامت از متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک  7 - گواهی عدم سوء پیشینه 8- اصل کارت مجوز قبلی 9- پوکه افشانه یا پوکه شوکر

مدارک جهت کمیسیون : 1- فرم کمیسیون 2- عکس 3*4 سیاه سفید یا رنگی  3- کپی شناسنامه 4- کپی کارت ملی 5- کپی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت 6- معرفی نامه از اتحادیه یا صنف مربوطه

مدارک جهت افراد گروه هدف :  1- فرم شخصی 2- عکس 3- کپی کارت ملی 4- کپی شناسنامه 5- کپی کارت پایان خدمت 6- گواهی سلامت از متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک  7- گواهی عدم سوء پیشینه 8-تائیدیه مدرک شغلی  از انجمن صنف مربوطه

مدارک جهت افرادی که تائیدیه کمیسیون دارند : 1- فرم شخصی 2- عکس 3- کپی کارت ملی 4- کپی شناسنامه 5- کپی کارت پایان خدمت 6- گواهی سلامت از متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک  7- گواهی عدم سوء پیشینه

 

نحوه استفاده از افشانه فلفل
1 )ضامن افشانه را به سمت بالا قرار دهید و به مدت کمتر از یک ثانیه نازل را فشار دهید. دقت فرمائید کمتر از یک ثانیه از فاصله ۱/۵متری اسپری نمایید و هنگام اسپری کردن در جهت موافق باد قرار بگیرید .
 2)  در معرض نور مستقیم خورشید به مدت طولانی و حرارت بالای 45 درجه و شعله قرار ندهید .
3) محل آلوده به افشانه را با آب فراوان شستشو داده و مصدوم را در معرض فضای باز و هوای تازه قرار دهید و تا رفع کامل آلودگی و سوزش از هیچگونه کرمی استفاده نکنید .
4)  مسئولیت هرگونه استفاده از این اسپری با کاربر می باشد. (لطفاً فقط درصورت ضرورت استفاده کنید.
5) قبل از مصرف افشانه را تکان دهید.

 

نحوه استفاده از دستگاه شوکر
1) مدت زمان شارژ اولیه دستگاه 4 ساعت و شارژهای بعدی هم 4 ساعت میباشد (لطفاً به ساعت شارژ به دقت توجه فرمایید که بیشتر از این باعث خرابی دستگاه می شود.
2) در هنگام شارژ ، کلید خاموش و روشن در وضعیت خاموش باشد.
3) هنگامی که از دستگاه استفاده نمی کنید آن را خاموش و ضامن را خارج کنید.
4) بند ضامن دستگاه را در موقع استفاده به مچ دست طوری محکم نمایید که درصورت جدا شدن شوکر از کاربر و یا گرفتن شوکر توسط فرد یا افراد مهاجم ، ضامن از دستگاه جدا شده و قابل استفاده نباشد.
5) اگر دستگاه خیس شد آن را با پارچه ای مناسب خشک کنید سپس استفاده کنید.
6) از شوک زدن به اشیاء و فلزات خودداری نمائید.
7)  برای شارژ این دستگاه از انواع شارژر تلفن همراه سامسونگ و یا شارژر فندکی اتومبیل و یا انواع پاوربانک می توانید استفاده کنید.
8)  جهت تست دستگاه به مدت 1 ثانیه شوک زده شود تا از شارژ آن مطمئن شوید.
9)  از شوک زدن به قسمت سر و گردن خودداری کنید.
10) هنگام استفاده فقط یک ثانیه به فرد مهاجم شوک بزنید. از پالسهای یک ثانیه ای یا تک پالس استفاده کنید.
11) درصورتی که دستگاه شما دارای کلید تغییر ولتاژ می باشد سعی کنید کلید در وضعیت ولتاژ کم مورد استفاده قرار گیرد و در وضعیت ولتاژ بالا توصیه نمی گردد.
12) در پمپ بنزین، پمپ گاز، انبارهای مهمات و جاهایی که مواد آتشزا و خطر آتش سوزی و انفجار وجود دارد هرگز از دستگاه استفاده نکنید .
13) درصورتی که دستگاه شما دارای ضامن مغناطیسی میباشد کافی است فقط ضامن را به قسمت انتهای دستگاه نزدیک کنید ضامن در محل مورد نظر قرار میگیرد. (درصورت عدم استفاده ضامن را حتماً خارج کنید.
14) مسئولیت هرگونه استفاده از دستگاه به عهده کاربر و نیروی بکار گیرنده می باشد.
15)  از در اختیار قرار دادن این دستگاه به افراد دیگر خودداری نمایید .
16) آموزشهای مداوم و دوره ای برای یادآوری موارد ایمنی و استفاده از دستگاه ضروری می باشد .
17) قبل از استفاده طولانی از شارژ بودن دستگاه مطمئن شوید زیرا ممکن است دسترسی به برق نداشته باشید.

 18) دستگاه را در جای خشک و خنک نگهداری کنید .
19) این دستگاه طبق سفارش داخلی ساخته شده است و هیچگونه مشابه خارجی ندارد .
20)  شارژر دستگاه گارانتی و ضمانت ندارد . همانطور که استفاده از شوکر تابع یک سری تکنیک هایی می باشد در مقام دفاع از شوکر زدن مهاجم نیز باید تکنیک های دفاع شخصی را بلد بوده تمرین کنیم و با آمادگی جسمی به مقابله با مهاجم در آییم.‌ همچنین در مقابل شوکر زدن ما مهاجم نیز ممکنه تکنیک خلع سلاح را بکار ببندد پس باید آمادگی هر نوع عکس العمل از طرف مقابل را داشته باشیم‌.

تخلفات مربوط به حمل و استفاده از تجهیزات دفاع شخصی

  1. قانون گفته اگر فردی به صورت غیرقانونی افشانه فلفل یا شوکر را نگهداری کند باید به حبس برود و مجازات قانونی را طی کند.
  2. بر اساس قانون اگر فردی افشانه فلفل و شوکر غیرمجاز را نگهداری کند، به ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم می‌شود و در صورت محرز بودن این موضوع باید این مجازات را طی کند.
  3. حسب ماده 12 قانون
  4. مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب1390، هر کس به‌طور غیرمجاز شوک‌ دهنده ها(شوکرها) را خریداری، نگهداری یا حمل نماید و یا به توزیع یا فروش آنها اقدام کند و یا هر گونه معامله دیگری با آنها انجام دهد، مجرم است و مرتکب به حبس از 91 روز تا 6 ماه محکوم خواهد شد.
  5. هرگونه استفاده از تجهیزات خارج از مقررات تعیین شده =  دو تا سه سال محرومیت از حمل اقلام تجهیزات و لغو مجوز
  6. واگذاری تجهیزات به غیر = سه تا پنج سال محرومیت از حمل اقلام تجهیزات و لغو مجوز
  7. حمل و استفاده از تجهیزات در هواپیما یا اماکن و تاسیسات طبقه بندی شده = محرومیت دائمی و اخذ اقلام تجهیزات و لغو مجوز
  8. نمایش تجهیزات و قدرت نمایی در انظار عمومی = سه تا پنج سال محرومیت از حمل اقلام تجهیزات و لغومجوز
  9. عدم تمدید کارت مجوز حمل تجهیزات پس از انقضاء مدت اعتبار آن =  شش ماه تا یک سال محرومیت از حمل اقلام تجهیزات و لغو مجوز
  10. به کارگیری تجهیزات در محل ها و مشاغل غیر مرتبط = دو تا سه سال محرومیت از حمل اقلام و تجهیزات و لغو مجوز
  11. عدم ارائه گزارش به موقع توسط دارندگان افشانه پس از استفاده از آن به دوایر انتظام و مراکز صدور مجوز =  شش ماه تا یک سال محرومیت از حمل اقلام تجهیزات و لغو مجوز
  12. فقدان تجهیزات = سه تا پنج سال محرومیت از حمل اقلام تجهیزات و لغو مجوز ( در صورت پیدا شدن تجهیزات و ارائه آن مجازات مذکور به یک سوم کاهش می یابد )
  13. در صورت ارتکاب جرم توسط دارندگان تجهیزات در ارتباط با سوء استفاده غیر قانونی از آن و محکومیت در محاکم قضایی =  به طور دائم از حمل آن محروم گردیده و تجهیزات و مجوز مربوطه از آن ها اخذ خواهد شد . در صورت عدم تحویل مجوز و تجیزات توسط دارندگان متخلف به موسسات یا اداره انتظام پلیس پیشگیری با هماهنگی عوامل انتظامی محل نسبت به اخذ آن ها اقدام خواهد شد و در صورت امتناع به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

ب) پلیس یاران تحت پوشش  موسسات حفاظتی و مراقبتی که  فقط در محل پروژه می توانند لوازم دفاع شخصی را همراه داشته باشند.

1) چون مجوز نگهداری و استفاده از این دو تجهیزات خاصه افشانه فلفل و شوکر تحویلی صرفا در حوزه ماموریتی و برابر مقررات (در چگونگی استفاده از آن بعنوان دفاع مشروع) صادر گردیده لذا هرگونه انتقال و‌بهمراه داشتن و استفاده آن‌در خارج از ماموریت‌سازمانی و شخصی ممنوع ‌می باشد
۳)پلیس یاران توجه نمایند از هرگونه دستکاری و مصرف بی مورد افشانه خودداری نمایند
۴) گزارش مصرف افشانه و شوکر باید با ذکر دلیل و شرح ماوقع آن توسط پلیس یار به سرپرست حراست تنظیم و تقدیم وپس از تایید و اعلام نظر از آن طریق به شرکت کارفرمایی و موسسه اعلام شود.
۵) هرگونه شارژ اقلام‌مذکور یا تعویض آن منوط به تایید موارد استفاده از طرف کارفرما می باشد.
۶) چگونگی و روش استفاده برابر آموزش ها ارائه شده و توجیهات میدانی خواهد بود تا تاثیر مفیدی بر چگونگی دفاع شخصی داشته باشد
۷) در صورت هرگونه خسارت احتمالی ویا مفقود شدن‌ تجهیزات تحویلی مراتب بلا فاصله به سرپرست حراست و کارفرما و این موسسه گزارش گردد
۸) در صورت اثبات سهل انگاری در خسارت به تجهیزات تحویلی توسط پلیس یار برابر مقررات خسارات وارده محاسبه و اخذ می گردد.

 

برای خرید شوکر و اسپری فلفل با مجوز مرکز انتظام فراجا با شماره   02188225817  و  02188224137 داخلی 115   تماس حاصل فرمایید. 

Print
0 نظرات
رتبه بندی این مطلب:
5/0

دسته ها: اخبارتعداد نمایش ها: 385

کلمات کلیدی: تجهیزات دفاع شخصی خرید شوکر و افشانه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

طراحی سایت