نگهبان محله

موسسه حفاظتی مراقبتی حریم ایمن ثاقب

 

چرا نگهبان محله ؟

نگهبانی از محلات و کوچه­ ها و مجتمع­ها از دیرباز دغدغه جوامع کوچک و بزرگ بوده است.

این دغدغه باعث شد که خود مردم افرادی را به عنوان نگهبان محله استخدام و ماهیانه مبلغی بپردازند و از آن­ها به­عنوان شبگرد نیز نام برده شده است.

در سال 1388 با فرمان مقام معظم رهبری، مؤسسات حفاظتی، با محوریت نگهبان محله جنبه قانونی پیدا کرد و فعالیت خود را به­منظور حفاظت و حراست از اماکن آغاز نمود.

 

نگهبان محله  کیست؟

امین بودن نخستین ویژگی نگهبان محله است که هنگام انتخاب و گزینش باید مدنظر قرار گیرد. نگهبان محله علاوه بر دارا بودن شرایط قانونی باید معرف معتبر داشته باشد چون حفاظت و حراست از اموال مردم به او سپرده می­شود.

آنچه مهم است برای گزینش نگهبان محله تنها به موارد قانونی نباید بسنده نمود، درواقع ویترین کار مؤسسه حفاظتی_مراقبتی، نگهبان محله یا به عبارتی پلیس محله است که زیر نظر نیروی انتظامی وظیفه انتظامات، حراست و برقراری امنیت یک مجموعه را بر عهده دارد.

نوع رفتار پلیس محله از نکات قابل اهمیت است که باید هنرش آرام­سازی و پرهیز از تنش باشد. امانتداری و رازداری از ویژگی­های مهم پلیس محله است و حفاظت گفتار در صدر ویژگی­ها قرار دارد. اگر در یک کارخانه، مسئولیت انتظامات ورود وخروج به نگهبان محله واگذار می­شود، بدون اغماض باید مقررات اعمال شود و استثناپذیر نیست. عشق به انجام خدمت، دارابودن شم حفاظتی از ویژگی­های دیگر نگهبان محله است. آموزش کلاسیک و آموزش حین خدمت نقش بسیار مهمی در انجام وظیفه پلیس محله یا همان نگهبان محله دارد.

 

آسودگی خاطر

آسودگی خاطر آحاد مردم جامعه، هدف اصلی مؤسسات حفاظتی است. این آسودگی خاطر با گماردن پلیس محله فراهم می­شود. در مجموعه­های تجاری به­خصوص دغدغه اصلی مدیریت مجموعه باید فعالیت اقتصادی باشد و نباید درگیر موضوعات دیگر شود. سپردن انتظامات، رفت و آمد و امنیت مجموعه­های تجاری به نگهبان محله واجد شرایط باعث می­شود، مدیر به کارهای اقتصادی با آسودگی بپردازد و دغدغه امنیت و حفاظت را از صدر تا ذیل به مؤسسه­ای با ویژگی­های خاص حفاظتی بسپارد و این یعنی کار مدبرانه و هوشمندانه.

 

چرا مؤسسات حفاظتی؟

هنوز هم در برخی از کارخانه­ ها، مجتمع­ ها و حتی ساختمان­های مسکونی برای حفاظت و امنیت از اتباع بیگانه یا نگهبان غیرتخصصی استفاده می­کنند،. صدماتی که از این ناحیه به مالکین و مدیران وارد شده، باعث نگرانی می­شود. عقل سلیم ایجاب می­کند کار را به کاردان بسپاریم. آیا نگهبانی که اطلاعات مؤسسه قانونی زیر نظر نیروی انتظامی انجام وظیفه می­کند و از فیلترهای فراوانی عبور کرده مطمئن­تر است یا نگهبانی که از کشور بیگانه وارد شده یا رگ و ریشه­ای ندارد؟

افزون بر این، مخاطرات که برای نگهبان غیرتخصصی حادث می­شود، گاهاً غیرقابل جبران است.

پشتوانه نگهبان محله نیروی انتظامی است.

سوال می­کنند چه تضمینی برای کار خود می­دهید؟ پاسخ امنیت نیروی انتظامی که مجوز فعالیت مؤسسه تأسیس کننده پلیس محله را صادر می­کند تضمین کاملی نیست؟

اصولاً مقایسه پلیس محله قانونی با استفاده از نگهبان غیرتخصصی مثل مقایسه یک مهندس سازه است با یک کارگر ساده که پرواضح است نگهبان محله قانونی و آموزش­دیده کجا و نگهبان غیرمتخصص و بدون وابستگی کجا؟

 

 

کدام مؤسسه حفاظتی؟

اصل سپردن کار حفاظت و انتظامات به مؤسسات حفاظتی، کاری مدبرانه و اصولی است ولی در بین مؤسسات هم رقابت سازنده وجود دارد. رزومه کار هر موسسه نشان از توانمندی و تسلط آن موسسه در به‌کارگیری نیروهای حفاظتی دارد. استعلام از کلانتری محل یا مرکز انتظام تهران بزرگ یا ناجا نیز راه دیگری برای معرفی موسسات برتر و توانمندتر برای گماردن پلیس محله می‌باشد.

از حق انتخاب خود کامل استفاده کنید.

 

امنیت جدی است.

موسسه حفاظتی مراقبتی حریم ایمن ثاقب

 

فایل ها برای دانلود

لینک های بیشتر

Print
0 نظرات
رتبه بندی این مطلب:
3/0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

طراحی سایت