اخلاق وبینش نگهبان
حریم ایمن ثاقب
/ دسته ها: مقالات

اخلاق وبینش نگهبان

از مهمترین فاکتورهای موثر در بهره‌وری لازم می‌توان به نوع رفتار و بینش هر فرد اشاره کرد در اینجا به اختصار بصورت فهرستی بعضی از حالاتی که در خلال روزمرگی کار اتفاق می‌افتد با رعایت اولویت پدیده های اخلای ( حالات بحرانی) بشرح ذیل ذکر می‌گردد.

۱- عصبانیت: عصبانیت در واقع یک احساس سالم و طبیعی انسان است و هنگامیکه در جائی اشتباهی وجود داشته باشد به ما هشدار می‌دهد عصبانیت ناشی از نارضایتی افراد از وضع بوجود آمده  می‌باشد. بنابراین کاملاً طبیعی است که عصبانیت را تحت کنترل و مدیریت قرار دهیم، نحوه برخورد با عصبانیت باید به گونه‌ای باشد که موجب رفع آن گردد نه اینکه سبب تشدید و در نهایت بروز مشکل شود.

۲- عکس العمل موثر در مقابله با فرد عصبانی: آیا زمانی که شخصاً روبرو می‌شوید ، حالت سردرگمی و دفاعی دارید، آیا عصبانیت را باعصبانیت بیشتر پاسخ می دهید اگر می‌خواهید عکس العمل موثری در برابر عصبانیت افراد داشته باشید باید صمیمیت خود را برای حل مسئله‌ای که باعث این عصبانیت شده نشان دهید و در اینجا احساس آرامش، خویشنداری و اظهارات مثبت نیاز است.

۳- خوش رفتاری: نقش هر فردی تاثیرات بسزائی در طف مقابل خود دارد بنحوی که اگر خود از اخلاقیات مناسبی برخوردار باشد با همین رفتار مناسب نسبت به کنترل طرف مقابل موفق خواهد گردید بخصوص اگر ارباب رجوع با توجه به مشکلات عدیده روزمره با ناراحتی و عصبانیت مراجعه کرده باشد و در مواجه با آرامش روحی و فتاری خود را ملزم به رعایت حریم ایشان خواهد دید و حتی ممکن است از قبیل شرم و حیا اجازه بروز عصبانیت و ناراحتی به شکل تند و رک را به او ندهد.

مطلب قبلی تعریف حراست
مطلب بعدی استفاده ازحواس
Print
2358 رتبه بندی این مطلب:
5/0
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

طراحی سایت