رونمایی از رتبه یک موسسه
محمدرضا عقیقی
/ دسته ها: اخبار

رونمایی از رتبه یک موسسه

رتبه یک موسسه با حضور رئیس مرکز انتظام ناجا رونمایی شد.

گزارش یک جشن

تاریخ 16 بهمن 1402 اتفاقی در موسسه رقم خورد که مسیر جدیدی فراروی موسسه قرار گرفت. در این تاریخ رئیس محترم مرکز انتظام نیروی انتظامی جناب سرهنگ متقی با هیئت همراه موسسه را مفتخر به حضور خود نمودند. مناسبت حضور ایشان رونمایی از ارتقای موسسه به رتبه یک بود که با کار تیمی و تلاش جمعی کارمندان و پلیس یاران و مدیران این تحول به وقوع پیوست. تقارن این مراسم را با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی به فال نیک می گیریم و از برکات این ایام در راستای خدمت به جامعه هدف بهره می جوییم و تلاش وافر داریم که رضایت خدمات گیرندگان در چارچوب مقررات فراهم آید.

در این مراسم پس از خیر مقدم مدیرعامل جناب سرهنگ مردانی و گزارش معاون انتظامی موسسه سرهنگ روزبهانی رییس محترم مرکز انتظام ماموریت اصلی این مرکز را تسهیلگری و هموارسازی مسیر حرکت موسسات عنوان نمودند. ایشان ایجاد تحول و استفاده از فناوری روز را از جمله تحولات پیش روی مرکز انتظام عنوان نمودند و نوید دادند که در آینده دست افزارهای کاربردی برای انجام خدمات حفاظتی عرضه خواهد شد. دکتر متقی استفاده از تمام ظرفیت های موسسات را از دیگر رویکردهای این مرکز اعلام داشتند و عملکرد موسسات در افزایش امنیت را بسیار موثر دانستند که مورد توجه مدیران عالی نیروی انتظامی نیز می باشد.

افراد حاضر در مراسم

علاوه بر مدعوین محترم مرکز انتظام، اعضای هیئت مدیره موسسه، سرپرست های حفاظت مناطق مختلف و سرپرست های مقیم برخی از پروژه ها نیز حضور داشتند و از رهنمودهای رییس محترم مرکز انتظام و همراهان بهره مند شدند.

تفاوت رتبه یک  

      این پرسش مطرح است که موسسات حفاظتی و مراقبتی چگونه رتبه بندی می شوند و تفاوت رتبه ها در چیست.

تفاوت عمده موسسات در رتبه بندی ناظر بر دامنه اختیارات و خدمات است. به عبارت ساده تر موسسات با ارتقا به رتبه بالاتر از اختیارات و خدمات بیشتری برخوردارند و از نظر کمیت و کیفیت نیروی انسانی و تجهیزات و انجام ماموریت ها در سطح بالاتری قرار دارند. برابر ماده 11 آیین نامه اجرایی ماده 122 قانون برنامه چهارم توسعه به موسسات با توجه به نوع فعالیت و توانمندی آنها و بر اساس ضوابط و استانداردهای مصوب و دستورالعملی که توسط فراجا تهیه و به تصویب وزیر کشور می رسد، پروانه فعالیت در سه به به شرح زیر اعطا می گردد:

رتبه سوم: حفاظت و مراقبت از اماکن و تأسیسات خصوصی و دولتی فاقد طبقه‌بندی حفاظتی از قبیل محلات، مراکز، مجتمع‌های مسکونی، تجاری، صنعتی، شعب غیرمادر بانکهای خصوصی، مؤسسات مالی و اعتباری، صندوقهای قرض‌الحسنه، اماکن تفریحی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی، مزارع و املاک و تأسیسات کشاورزی و دامداری، سیلوها، انبارهای کالا، پروژه‌های عمرانی و پایانه‌های مسافربری.

رتبه دوم: علاوه بر موارد مندرج در رتبه سوم، حفاظت و مراقبت از شعب غیرمادر بانکهای دولتی، نمایشگاههای بین‌المللی، اجلاس‌ها، جشنواره‌ها، بازارچه‌های مرزی، تأسیسات ریلی، هوایی، دریایی، انتقال نیرو و انرژی(آب، برق، گاز) ایستگاه‌های رادیویی و مخابرات، توزیع تجهیزات  دفاع شخصی، توزیع و نصب و پشتیبانی سامانه‌های حفاظتی و مراقبتی الکترونیکی، حمل و نقل پول و اوراق بهادار مربوط به شعب غیرمادر بانکها (دولتی و خصوصی) و مؤسسات مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه و اسناد و اشیاء بهادار.

رتبه یکم: علاوه بر موارد مندرج در رتبه سوم و دوم، مراقبت از گردشگران، طراحی و مشاوره در زمینه طرحهای حفاظتی و مراقبتی، تولید، واردات و صادرات اقلام، تجهیزات و سامانه‌های حفاظتی و مراقبتی الکترونیکی  و آموزش نیروی انسانی مرتبط با موضوع این آیین نامه.

اهدا سپاسنامه

در پایان مراسم به سه نفر سرپرست های نمونه و دو نفر از سرشیفت های برتر به جهت انجام خدمات برجسته در حفظ امنیت و حسن انجام وظیفه سپاسنامه ای به رسم یادبود به همراه پاداش نقدی اعطا گردید.

 

Print
345 رتبه بندی این مطلب:
2/7
اپلود ویدو برای مقالاتharimimendd.mp4
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

طراحی سایت